Film tips!

                                    





                              An American Crime
I rollerna:
Catherine Keener, Ellen Page, Hayley McFarland.

An American Crime är en Drama/Thriller film. Själv tycker jag den är jätte bra har sett den på Canal+ 
Den här filmen är en sannhistoria som har hänt.

I juli 1965 skickades  16-åriga Sylvia Likens och hennes yngre syster till en ensamstående sjubarnsmamma i Indianapolis vid namn Gertrude Baniszewski. Tre månader efter att de flyttat påträffades dog Sylvia. Hennes kropp var täckt med massa märken och brännsår, de hade ristat in jag är en hora och stolt över det på hennes mage. 1966 blev det rätte gång och hela familjen blev insatta för medhjälp och mord.  Detta verklighetsdrama är dock ingen sensationalistisk film.
Ellen page är Juno i filmen Juno?....

Tycker den här filmen är jätte bra men de är ganska hemskt ändå att få se när Sylvia blir slagen,bränd och när de ristar in saker på henne. Fattar inte hur man kan göra något sånt. Men Sylvia´s syster kunde inte göra något för att om hon gjorde/sa något skulle de hända samma sak med henne som med sin syster så hon fick se på när de gjorde illa hennes syster. De här är en av de bästa filmerna jag har sett för att den är sann. Sen har jag sett flera bra filmer men de har inte varit sanna. För er som gillar film ge den här filmen en Chans kolla på den och skriv sedan till mig om du tyckte den va bra eller inte!





Kommentarer
Postat av: Lina K

Gillar också den filmen!! Riktigt bra, men som du säger - hemsk =/ Fruktansvärt att sånt där kan hända =/

2010-02-17 @ 20:49:50
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: M

Nej faktiskt ej :P

2010-02-17 @ 22:51:17
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: den där köpte jag bara till en resa egentligen, den är alldeles för liten för att användas på heltid då jag har en annan jag använder:)

2010-02-18 @ 09:26:17
URL: http://fuckingposers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0